Regulamin

Spis treści

     REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.POYERBANI.PL        

    I.        Postanowienia ogólne     

    II.       Definicje    

    III.      Rodzaj i zakres usług elektronicznych   

    IV.       Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych    

    V.        Warunki zawierania umów sprzedaży   

    VI.       Sposoby płatności  

    VII.      Koszt, termin i sposoby dostawy

    VIII.     Tryb postępowania reklamacyjnego   

    IX.        Prawo odstąpienia od umowy    

    X.         Własność intelektualna   

    XI.        Postanowienie dotyczące przedsiębiorców (B2B)  

    XII.       Postanowienia końcowe

     

    I. POSTANOWIENIA OGÓLNE  

    1.     Sklep Internetowy działający pod adresem http://www.poyerbani.pl prowadzony jest przez firmę Grupa Rejkowicz Bulanda sp.j. wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000612472 posiadającą adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Kubika 13a, 59-700 Bolesławiec, NIP: 6751541797, adres poczty elektronicznej (e-mail):kontakt@poyerbani.pl, tel. 531131282

    2.     Sklep Internetowy www.poyerbani.pl działa na zasadach określonych w niniejszym  Regulaminie.

    3.     Regulamin określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep  Internetowy www.poyerbani.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i  rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu, a także tryb postępowania reklamacyjnego.

    4.     Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług  Sklepu Internetowego www.poyerbani.pl, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień  niniejszego Regulaminu.

    5.     Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się  z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.

    6.     Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet.

    7.     Produkty dostępne w Sklepie Internetowym są nowe, wolne od wad fizycznych oraz  prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.

    8.     Wszystkie nazwy handlowe, nazwy produktów, nazwy firm i ich loga użyte na stronie  internetowej Sklepu Internetowego pod adresem http://www.poyerbani.pl/ należą do ich  właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi  znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie  internetowej Sklepu Internetowego pod adresem http://www.poyerbani.pl/ użyte są w celach  informacyjnych.

    9.     W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:  Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz.  1204 ze zm.); Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz.  827), Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.)  oraz  inne właściwe przepisy prawa polskiego.

     

    II. DEFINICJE   

    1.     DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo  wolnych od pracy.

    2.     FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie  internetowej www.poyerbani.pl umożliwiający utworzenie Konta.

    3.     FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie  internetowej www.poyerbani.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.

    4.     KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej  niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

    5.     KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze  Sprzedawcą.

    6.     KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w  systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w  tym informacje o złożonych Zamówieniach.

    7.     REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.

    8.     SKLEP INTERNETOWY - Sklep Internetowy Usługodawcy działający pod  adresem http://www.poyerbani.pl/

    9.     SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Grupa Rejkowicz Bulanda sp.j.  z siedzibą w Bolesławcu, ul. Kubika 13a, 59-700 Bolesławiec,  NIP: 6751541797.

    10.  PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma albo usługa będąca przedmiotem  Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

    11.  UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a  Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

    12.  USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna  nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca  z Usługi Elektronicznej.

    13.  USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę  na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

    14.  NEWSLETTER – usługa pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na  podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od  Usługodawcy, dotyczących Produktów dostępnych w Sklepie Internetowym.

    15.  ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży  Produktu ze Sprzedawcą.

     

     

    III. RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH  

    1.     Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z Usług  Elektronicznych takich jak:

    1.1.   zawieranie Umów Sprzedaży za pośrednictwem Formularza Zamówienia,

    1.2.   prowadzenie Konta w Sklepie Internetowym,

    1.3.   udostępnianie informacji w formie Newslettera.

    2.     Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie Internetowym  odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.

    3.     Usługodawca ma prawo zamieszczać na stronie internetowej Sklepu Internetowego treści  reklamowe. Treści reklamowe, o których mowa w zdaniu poprzednim, stanowią integralną  część Sklepu Internetowego i prezentowanych w nim materiałów.

     

    IV. WARUNKI ŚWIADCZENIIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG  ELEKTRONICZNYCH  

    1.     Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w rozdziale III ust. 1 Regulaminu przez  Usługodawcę jest nieodpłatne.

    2.     Okres na jaki umowa zostaje zawarta:

    2.1.   Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia  Zamówienia w Sklepie Internetowym poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia  zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo  zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.

    2.2.   Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w  Sklepie Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony.

    2.3.   Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej Newslettera zawierana jest na czas  nieoznaczony.

    3.     Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym  posługuje się Usługodawca:

    3.1.   Komputer z dostępem do Internetu.

    3.2.   Dostęp do poczty elektronicznej.

    3.3.   Przeglądarka internetowa.

    3.4.   Włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.

    4.     Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z  prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw  własności intelektualnej osób trzecich.

    5.     Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.

    6.     Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

     

    V. WARUNKI ZAWIERANIA UMÓW SPRZEDAŻY  

    1.     Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu Internetowego nie stanowią  oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient składając Zamówienie, składa ofertę kupna  określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.

    2.     W przypadku niedostępności części lub wszystkich Produktów składających się na  Zamówienie, Klient jest informowany o tym drogą mailową lub telefonicznie i proszony o  decyzję w sprawie dalszej realizacji (anulowanie Zamówienia, zrealizowanie bez  brakujących Produktów, dłuższe oczekiwanie na realizację, wybór innego Produktu na  miejsce brakującego).

    3.     Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu Internetowego podana jest w  złotych polskich (PLN)  i zawiera podatek VAT, cła oraz wszelkie inne składniki. Cena nie  zawiera kosztów dostawy Produktu.

    4.     Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu Internetowego jest wiążąca w  chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian  cen w Sklepie Internetowym, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych  Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.

    5.     Produkty w promocji posiadają limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą  realizowane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego 

    6.     W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta w Sklepie  Internetowym.

    7.     Zamówienia można składać:

    7.1.   poprzez stronę internetową za pomocą Formularza Zamówienia (Sklep  Internetowy www.poyerbani.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.

    7.2.   telefonicznie pod numerem: 531131282 - od poniedziałku do piątku w dni robocze w godzinach 8:00 - 16:00

    8.     Zawarcie Umowy Sprzedaży.

    8.1.   Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta,  Zamówienia.

    8.2.   Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca, niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie, co  powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do  realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości  e-mail, która zawiera: oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia,

    Ø  potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,

    Ø  oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu Zamówienia do realizacji (przyjęcie oferty),

    Ø   niniejszy Regulamin

    Ø   oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość,

    Ø   pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.

    8.3.   Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 8 zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.

    9.     Zamówienia złożone w dni powszednie po godz. 13:00 w soboty, niedziele oraz  święta, będą rozpatrywane następnego Dnia Roboczego.

    10.  Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany  do przesyłek. Klient otrzyma fakturę VAT jeżeli Formularz Zamówienia zawiera numer NIP.

     

    VI. SPOSOBY PŁATNOŚCI  

    1.     Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:

    1.1.   Płatność przy odbiorze za tzw. pobraniem

    1.2.   Płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy. Wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer 35 1750 0012 0000 0000 3405 5882 (Raiffeisen Polbank)  Grupa Rejkowicz Bulanda sp. j. ul. Kubika 13a, 59-700 Bolesławiec, NIP: 6751541797. W tytule  przelewu należy wpisać "Zamówienie nr........"

    1.4.   Płatność za pośrednictwem serwisu transferuj.pl za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków

    2.     Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie  14 dni od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.

    3.     W przypadku płatności przelewem na rachunek bankowy, Produkt wysyłany jest po  zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.

    4.     W przypadku płatności za pośrednictwem serwisu transferuj.pl Klient dokonuje zapłaty  przed rozpoczęciem realizacji zamówienia, za pomocą serwisu transferuj.pl Serwis  transferuj.pl umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego  przelewu z wybranych polskich banków. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego 

    5.     W przypadku płatności przy odbiorze przesyłka wysyłana jest po weryfikacji poprawności  danych adresowych.

     

    VII. KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY  

    1.     Koszty dostawy Produktu są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są  uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.

    2.     Zakupione w Sklepie Internetowym Produkty są wysyłane za pośrednictwem Poczty  Polskiej, firmy kurierskiej DPD lub firmy InPost.

    3.     Klientowi który złożył Zamówienie na kwotę powyżej 150 zł przysługuje darmowa wysyłka  za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD. Darmowa wysyłka nie dotyczy przesyłek zagranicznych i tzw. przesyłek pobraniowych.

    5.     Na termin dostawy Produktu, składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:

    5.1.   Czas kompletowania Produktu, wynosi od 1 do 2 Dni Roboczych.

    5.2.   Dostawa Produktu przez przewoźnika następuje w ciągu deklarowanego przez  przewoźnika od 1 do 2 Dni Roboczych, w przypadku Poczty Polskiej od 3-5 Dni Roboczych.

     

    VIII. TRYB POSTĘPOWNIA REKLAMACYJNEGO  

    1.     Reklamacje z tytułu rękojmi:

    1.1.   Podstawy i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego  Konsumentem, z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne Produktu, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.)

    1.2.   Zawiadomienia o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie  odpowiedniego żądania można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na  adres: kontakt@poyerbani.pl

    1.3.   Gdy jest to niezbędne dla oceny wad fizycznych Produktu, należy go dostarczyć  na adres: ul. Juliusza Lea 9b, 30-046 Kraków.

    1.4.   Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie  14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres e-mail  lub w inny podany przez Klienta sposób.

    2.     Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę:

    2.1.   Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem  Sklepu Internetowego Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej  na adres: kontakt@poyerbani.pl

    2.2.   W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności  dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia  nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą  rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.

    2.3.   Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w  terminie 14 dni.

    2.4.   Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail  Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę. 

     

    IX. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY  

    1.     Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej  odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14  dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy  lub załączenie go do paczki ze zwracanym Produktem.

    2.     W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a  Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega  zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego  zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.

    3.     Zwracany Produkty należy dostarczyć na adres: ul. Armii Krajowej 13/400, 59-900 Zgorzelec.

    4.     Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu  takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba że Konsument wyraźnie  zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

    5.     Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób  dostarczenia oferowany przez Sklep Internetowy, Sprzedawca nie jest zobowiązany do  zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

    6.     Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt. 1 niniejszego rozdziału,  ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.

    7.     Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia  w którym Konsument objął Produkt w posiadanie.

    8.     Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi (Konsumentowi), w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym

     

    X. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA  

    1.     Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.poyerbani.pl korzystają z ochrony prawno autorskiej i są własnością firmy Grupa Rejkowicz Bulanda sp. j., adres miejsca wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul.Kubika 13a, 59-700 Bolesławiec, NIP: 6751541797. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.poyerbani.pl, bez zgody Usługodawcy.

    2.     Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.poyerbani.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.  

     

    XI.POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)  

    1.     W niniejszym rozdziale zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami.

    2.     Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 Dni Roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

    3.     Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty  części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.

    4.     Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.

    5.     W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

    6.     Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu  

     

    XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE  

    1.     Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu Internetowego zawierane są zgodnie z  prawem polskim.

    2.     Żadne z postanowień Regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Usługobiorcy. W  przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem  Usługodawca deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w  miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu.

    3.     Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem Internetowym, a  Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją  polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby  niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy  sąd powszechny, zgodnie z pkt. 4 niniejszego rozdziału.

    4.     Sądowe rozstrzyganie sporów:

    4.1.   Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).

    4.2.   Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.

    5.     Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596). Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.  Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.  

     

    Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay.pl

     

    Podziel się swoim komentarzem z innymi
    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
    Zamknij