Pajarito – opowieść o paragwajskiej perfekcji

2017-05-23

Moc, dym, smak silny i konkretny, nie do podrobienia… To skrótowy opis „Pajarito”, jednego z moich ulubionych gatunków yerba mate. To nie nowość, a klasyka mająca za sobą ponad 60 lat historii. Przenieśmy się więc do tego miejsca w Ameryce Południowej, gdzie yerba jest mocna we wszystkich aspektach – smaku, aromatu i pobudzenia.

W 1956 Lauro Raatz wraz z żoną Sarą założyli przedsiębiorstwo, które miało oferować produkt o wysokiej jakości, w stu procentach paragwajski. Pierwsze lata były trudne, pełne ciężkiej pracy, poświęceń i wyrzeczeń. Firma zaczynała sprzedaż hurtową w małej spiżarni. Z czasem, wraz ze wzrostem zapotrzebowania, yerba była pakowana w pakowy papier. Dziennie 300 takich paczek docierało do konsumentów w najbliższy otoczeniu firmy.

Rodzina Raatz mocno wierzyła w sukces paragwajskiego produktu. Firma rozwijała się dzień po dniu, miesiąc po miesiącu. Coraz lepsza jakość, a zarazem coraz większa produkcja przynosiły zyski, zaś zarobione pieniądze były mądrze inwestowane. Dziś przedsiębiorstwo jest w pełni zmechanizowane, zatrudnia ponad 100 ludzi. Razem produkują dziennie 30 ton yerby najwyższej jakości, która dociera do konsumentów na wszystkich kontynentach. Powierzchnia upraw to ponad 300 hektarów (wraz z uprawami ekologicznymi).

Lauro Raatz S.A. nie jest firmą nastawioną tylko na zysk. Przedsiębiorstwo działa również dla lokalnej społeczności – wspomaga finansowo szkoły, funduje stypendia, wspiera działalność kulturalną i sportową. Firma angażuje się też w tworzenie parków i ogrodów miejskich, daje wsparcie mieszkaniowe dla swoich pracowników. Lauro Raatz S.A. nie boi się konkurencji i nie zamyka na współpracę z lokalnymi rolnikami. Zaopatruje ich w sadzonki i rozwija wiedzę o uprawie yerby.

Przedsiębiorstwo jest otwarte dla zwiedzających 6 dni w tygodniu, jedna grupa wycieczkowa może liczyć do 60 osób. Na miejscu można zobaczyć filmy o historii i procesie produkcji yerba mate, spróbować lokalnego produktu, odwiedzić miejsca pakowania i przechowywania yerby, zobaczyć ekologiczną część upraw. Dla zwiedzających zostało otwarte muzeum rodziny Raatz i ich przedsiębiorstwa.

Firma nadal szuka nowych możliwości, dostosowuje się do wymagań konsumentów. Filozofia Lauro Raatz S.A. zawiera się w dwóch zdaniach: „Nonkonformizm z natury” i „Zrób dziś to, o czym inni pomyślą jutro”. Chyba możemy być spokojni – „Pajarito” nadal będzie pozytywnie zaskakiwać ludzi na całym świecie.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixel